Monday, November 14, 2011

[FB Status of the Day] 14 November 2011

kalo korang tertanya-tanya tajuk post tu , mari aku explain sikit ya tentang nie .

aku sebenarnya dah semakin malas mau update status yang ada kat FB aku .

so setiap kali aku online , kerja aku hanya "LIKE" atau "COMMENT" status atau REPOST artikel yang orang update .


therefore every now and then , aku akan print screen status yang tkena di hati aku , and post kenapa aku suka status orang tu .

maybe nama untuk si penulis status tu aku akan kaburkan lah , takut dorang x selesa pula kan .


SOOO...

for the 1st FB status of the day yang aku suka untuk hari ini adalah...

|
|
|
V



Aku suka status orang nie sebab :

memang minggu nie mungkin akan menjadi minggu yang agak sibuk bagi aku .

sebab?--
aku ada apply kerja part-time selama 6 hari sebagai promoter Nescafe (^^,)v not only that , minggu nie aku ada midterm (yang aku dah amik tadi pagi) dan ada due assignment on this Friday (>.<)!

sebenarnya aku agak cuak lah juga nak kerja part-time jadi promoter nie . tpi tadi dah kena briefing oleh bos , dia cakap just kna bagi orang rasa sample tu ja ( JA ?? mcm senang ja kan ?)

i really hope i can do well in this job . <-- macam lucu pula kan ayat aku nie ?

bukan apa , sebab kalo nak promote produk ni , kena bdepan dengan orang ramai (>.<)!

DAN masalah timbul sebab....aku nie sebenarnya pemalu (org yg betul2 kenal dgan aku ja paham conflict emosi dalam diri aku nie).

DAN bila aku dah malu , mulut aku nie akan bisu ja . orang tanya sepatah , aku jawab sepatah . lagi2 dengan orang yang aku baru kenal . (kalo yg dah lama kenal tu xkisahlah , HAHA)

and so , i hope this is one way for me to learn how to interact with people and improve my soft-skills sebelum melangkah ke alam kerjaya bila aku dah grade nanti (moreover untuk persiapan aku praktikal bulan Febuari nanti).

in order for me to achieve big success in the future , aku kena belajar dari bawah gak kan ? belajar untuk berdepan dengan realiti dunia yang penuh dengan pelbagai ragam manusia . understand the rules in this life , then only i can play the game well rite ? hehehe

YANG PALING PENTING , nak kikis perasaan malu tak bertempat aku nie ! huhu..

esok aku start kerja dah , my partner is a lady named Channel <--cantik kan nama dia ? and she's chinese . and i don't think i have problem working with her , sebab aku mmg membesar dikalangan orang cina , plus the advantage of can speak their language too (^^,)

FUH ! tomorrow is my 1st day of work . i'll just keep in mind dengan apa yang my mum ajar ; IKHLAS !

i'll do as you wish mommy ! :D


wish me luck (^.~) 

4 comments:

  1. D mn ko keja? Ble la kupi2 free ni..wakaka :P

    ReplyDelete
  2. byk tempat aku p tu , weekdays mostly kami lawat ipta sama ipts .

    buli bha kupi free , mmg tu pula keja kami , kasi sample free . hahahaha

    ReplyDelete
  3. Owh..klu tjmpa ko d mn2 tgh promote, tpksa la ak bli mug besar on d spot..haha

    ReplyDelete
  4. hahahaha ! bole bha kalo ko sahril . hahaha

    ReplyDelete