Showing posts with label ..sad... Show all posts
Showing posts with label ..sad... Show all posts

Wednesday, November 16, 2011

[FB Status of the Day] 16 November 2011




this status said it all what i have in mind .
especially the part :
"people change anyway"

thank q for posting this status sweet lady ;)


p/s : not feeling well , so this post is just short and and simple (^^,)v

Thursday, August 18, 2011

Kes Simbah Asid semakin meluas .

Untuk posting kali ini , agak panjang ya . huhu.. kalo korang x sudi baca pun , just read the langkah bjaga2 part .

Tgk tajuk kat atas tu , Asid ! huhu..

Aku xtau ngan korang , tpi time zaman skolah dulu ,kalo aku dgar ja prkataan asid , mmg aku take extra caution sikit . Apa lagi bla kna handle chemical substance , kompom2 mggigil tangan nak mix larutan .

inilah gmbar berhantu yg sering mganggu tumpuan aku time kat makmal.
tgk tu , paling ngeri tgk dia lukis ada lekuk kat tgn dek asid pnya effect .
huhuhu...


Lately slalu dgar tgk kat news , mangsa-mangsa kna simbah asid nie . Bila tgk gmbar . MasyAllah ! Arghhhh ! tu bukan lagi lekuk2 , tuh sampai dah masak kulit . Dah xda rupa dah mangsa2 tu . huhu...

Biasanya news nie akan siarkan brita kat area Semenanjung , and kes2 berat mcm nie aku ingatkan takan sampai Sabah pnya , or maybe not this soon .

BUT then!!!
read this link.



ITS FREAKING ME OUT .
kes tu betul2 dekat jak ngan kawasan prumahan aku .
huuu...

ditambah lagi dgn news from Hits.fm ,
makin me wanna say
to the Sabahan , TAKE NOTE !
huhu..


Bralih ke crita lain pula , ada lagi 1 kes ngeri aku nak share dua minggu sebelum kes nie tjadi . One of my mum punya kwn kerja crita about what happened to his sister . I repeat , HIS SISTER . (xkan dia nak reka sendiri kot crita pasal adik prmpuan dia sndiri kan ?)

Kisah pasal adik prmpuan kwn keja my mum happened something like this .

The sister went home to her family , dia kluar kreta and buka gate secara manual . Then masuk keta blik sbb nak park keta tu g carporch .

THATS WHEN IT HAPPENED .

Time naik kreta tu , dah ada sorang lelaki tunggu kat dalam and forcing her to go out of the car , sbb dia nak curi kereta tu ! The sister refused and kept holding tight to the steering wheel sebab dia takut jatuh kot (sbb kreta tu kreta besar) , it all happened soo fast .

She was Kicked , Punched , mmg brabis kena hentam punyalah just to get her off the car.
Tpi nasib she still can think of other ways to save herself , she sounded the car horn .

So the neighbours heard the weird tone horn noise and came out to see whats with all the commotion . Lelaki tadi tu pun melarikan diri , and the neighbour came to the sister and see if she's alright .

Rupa-rupanya , prmpuan tu dah kna tikam kat blakang guna parang . But nasib tekena tali bra blakang dia and she's still alive . But she's still badly injured !! huhu.. the sister sndiri xsedar yg dia dah kna tikam kat blakang dsebabkan dah tlampau imune dgan sakit dek tendangan dan pukulan lelaki tu .


I don't know how you guys felt listening to the story .
Im sure ada yang ckp :
"bley pcaye ke ? " atau "Sahih kah crita dia nie ? "

To those yg ada prasaan macam nie ,
korang xperlu ptikaikan kesahihan crita kalo korang curious sgt nak tgk bukti .
instead , just amik caution k ?

Org ckp ,
"MALANG X BERBAU"
even kalo ada org kentut pun ;
bila dah thidu bau , baru korang prasan yg korang malang kan ?
(hehe , iklan2 jap)

aku sbnarnya asyik tfikir knpa dorang nak simbah asid kat muka org atau commit pkara2 mcm nie . but then i think , buat apa nak fikirkan smua tu .

lebih baik kita fikirkan langkah berjaga-jaga skiranya org mcm tu dtg dkat kat kita kan ?

maybe nie antara langkah2 bjaga2 yg korang bley amalkan,
especially to the ladies .



1. periksa keadaan skeliling sblum kluar rumah.
sblum kluar tu , korang tgk2 la kalo it is safe for you to go out .
tgk kalo2 ada org2 yg suspicious ada kat luar rumah tu , janganlah kluar dulu .
yang penting , mesti sentiasa ALERT !
jangan lalai ..
kalo rumah tu ada semak samun kat luar tu , adalah lebih baik kalo korang bersihkan.
untuk elakkan pluang utk pnjahat buat ambush .


2. jangan cari kunci kereta pada saat terakhir.
hah ! yg ini slalu kaum hawa yg buat .
bila dah dekat ngan kreta baru nak tcari2 kunci kreta dalam beg besar tuh .
korang kena at least dah cari n pegang kunci kreta tu sblum smpai kawasan tempat letak kereta.
sbb biasanya kwasan letak kereta tu kan sunyi n kurang org .
bila dah kat dalam kereta , KUNCI TERUS ! jangn lengah2kan masa .


3. jangan terperdaya / toleh dengan bunyi-bunyi pelik.
dalam kes nie , biasanya kita dgar mcm bunyi baby nangis kan ?
aku tambah lagi ,
jgan toleh dgan orang yang panggil kita dgan bunyi2"psstt..!" atau bunyi2 siulan.

kalau org tuh mmg knal kita , ofcoz dia akan panggil kita dgan nama.
paling tidak pun , kalo dia panggil "miss"/"cik" dan swaktu dgannya ,
lebih baik masuk kereta dulu dan kunci .
baru tgk dr dlm kreta samadamuka org yg pnggil tu baik atau tak.
(yelah , incase kita terdrop brg kah then org tu nak pulangkan balik)
bergantung kepada keadaan n instinc korang k.


4. sebolehnya bawa benda yg boleh dijadikan penghadang atau snjata.
mak oiii , ganasnyaa.. hahaha
i meant contohnya mcm payung , spray rambut , gunting , dll..
anything untk delay masa kecedraan incase kita kna attack .
jan pla korang bawa pisau dapur tu , mati tkjut kawan2 korang nmpak .


5. STAY ALERT !
ini yang paling penting . sentiasa bwaspada dngan siapa org yg brada di sekeliling korang.
jangan pla korang dok sms atau kol bila otw nak naik kreta .
hahh , lagi suka penjahat nak buat gerakkan .
please k ? especially to all the ladies .


p/s : maybe korang bley tmbah lagi langkah2 bjaga2 tu kan ? huhu

Monday, June 13, 2011

mengapa perpisahan yang kau pinta ?



*****

" seketika itu , sepi mencuit hati
hanya suara hujan seakan menyanyi
mendendangkan lagu syahdu ketika ku terpegun
merenung jauh gambarmu sayangku ... "

*****

" ... terkilan rasa ,
bila kata-katamu kau ucapkan padaku
membuatku terpaku
bersama-sama suratmu setelah ku baca kini
seolah ku berada dalam mimpi ... "

*****

" ... titisan demi titisan airmata ku jatuh berlinangan ,
ku genggam gambar mu dalam pelukkan mesra ,
tak mungkin dapat ku melupakan mu , sayang .. "

*****

" ... di dalam dunia ini tak mungkin dapat ku cari pengganti dirimu ,
mengapa perpisahan yang kau pinta ? "

*****

" ... janganlah kau lupa suatu ketika dulu ,
kita pernah bersama berjanji dan bercinta ,
kini nyata kau mungkiri setelah janjimu itu ,
di manakah letak kejujuranmu ? "

*****
(T__T)

sedih kan bunyinya ? wait till you hear the singer who sang this song . sebak ! ;(

lagu ini memberikan meaning yang sangat mendalam ketika dugaan hebat menampar jiwa raga ini (jiwang2x) ; dugaan itu adalah bila aku dan cinta hatiku putus hubungan ; tuh kata sopan lah , ayat standard dia, break ! ;(

Music fills my emotion , that is so true . Ini sebab , setiap kali aku mengalami kegembiraan , kedukaan dan mcm2 lagi emosi , aku akan menggunakan lagu yang aku dengar itu untuk menghadapi kehidupan .

Contohnya mcm lagu nie , bila aku break sekejap dengan cinta hati , mestilah hati tertanya2 samada dia akan ingat dengan kita atau x kan ? Walaupun suda bergelar break . Dan disaat aku tertanya2 akan perasaan si dia di sana , lagu ini pula kluar .

This is so rare right ? Sedangkan lagu ni sudah sangat2 lama , tpi tiba2 boleh keluar bila aku berada dalam persoalan yang kian terbuku di hati . Dengan hadirnya lagu ini , I know that he felt the same way as I did .

Part of the lyrics that touched me the most is "titisan demi titisan , airmata ku jatuh berlinangan , ku genggam gambarmu dalam pelukan mesra , tak mungkin dapat ku melupakanmu sayang "

Oh my goshhhh ! Just imagine a guy suffer like that for you , i just couldn't bare to see him suffer . Thats why I have the courage to look for him , walaupun aku akan mengalami risiko yang permintaan aku untuk pulang kembali kepadanya akan ditolak . In the end ... we're still together , and our relationship kept on getting better .

" Ya Allah , Engkau ja yang memahami mcmana perasaan aku masa tuh . Aku bersyukur dapat kembali dengan cintaku itu ; dan dengan keredhaanMU , restuilah hubungan kami , biar sampai akhir hayat sehinggalah ke Syurga . Jauhi hubungan kami daripada orang yang penuh hasad dengki , dan pelbagai tipu muslihat . Andainya mmg takdirMu untuk kami bjumpa dengan insan yg tidak diingini itu , tabahkan hati kami untuk melaluinya bersama-sama . Sesungguhnya Engkaulah tuhan yang maha pengasih , maha penyayang , maha memahami dan maha berkuasa. " Amin...

kepada pembaca yang disayangi , doakan juga agar jodoh kami berpanjangan ya ?
(^__^)


Sunday, June 12, 2011

Indah pada luaran tidak semestinya indah pada dalaman


kadang2 , kita tgk sseorang tuh nampak mcm Perfect jak kehidupannya .

" Indah pada luaran tidak semestinya indah pada dalaman . "

mendalam maksudnya nie . Ianya samada boleh digunakan untuk menggambarkan seseorang secara zahir , batin , mahupun secara fizikal dan mental .

contohnya mari kita lihat gambar perkahwinan Jimmy Shanley ;


nampak mcm sweet ja dorang dua kan ? mcm seolah2 tiada masalah yang berlaku antara mereka . Who would knew what happened to their marriage if Jimmy Shanley didn't make a confession about his marriage ? (click on the link to read about his confession)

Jimmy Shanley's case is just a little latest example yang boleh aku berikan .

Namun pada hakikatnya , setiap orang mempunyai kelebihan dan kelemahan yang terpaksa ditanggung oleh diri sendiri dan bertopengkan wajah bahagia untuk mengaburi pandangan manusia yang sudah semestinya tidak sempurna .

Setiap manusia mempunyai sejarah hitam tersendiri , dan terpulang kepada individu itu sendiri untuk memilih jalan samada untuk terus bangkit daripada sejarah hitam itu ? Atau terus hanyut dibuai arus perjalanan dunia .

So whenever you're feeling down and felt like giving up , always remember that Allah's there for you 24-7 ! Be strong :)

Aku selalu pegang kepada kata pepatah Cina yang berbunyi something like this :

" if you think you're at the lowest , there's always someone lower"

Maksudnya kesengsaraan hidup yang kita alami mungkin tidak seteruk orang lain yang mengalami bebanan hidup yang lebih hebat . Bersyukur atas dugaan hidup tersebut kerana ianya mungkin sebagai pengajaran untuk mematangkan kita .

Hentikan lah juga kutukan terhadap orang lain sebab kita sendiri belum tahu mana cacat celanya yang boleh membuatkan orang lain turut ikut untuk mengutuk kita pada masa yang akan datang nanti .

Monday, February 14, 2011

Getting Started - Valentine Day?

A day has ended?

Must be wondering why such title aite?

It is nothing much really . Suddenly came across my mind to create this new blog specially to summarize about my days indirectly . yes , INDIRECTLY . Thats mean you have all the rights to guess on what happened to me and maybe take my stories as an example in the future so that you won't make the same mistakes as I do. Usually , at the end of the day , then only we can tell weather our day is "not so bad after all" or "life really is a roller-coaster" . If you get what I mean . ;) So , that is why my blog is called "A Day has Ended" . (Another reason for me to create this blog is to stop myself from creating such fuss on Facebook about inner feelings) :P

As you all know, yesterday was Valentine's day.
Anyhow , I am not really into this day , and I don't know why . Some of the reasons maybe due to I have unpleasant memories of this day . What is so wrong about me , I put too much hopes on everyone I loves . Even towards my friends and families .

Valentine day is just one of the day that I hated . The other day is my own Birthday ! hahahaha ! I HATE BOTH OF THESE DAYS ! Irony , although I hated this day so much , part of me still wishing that there will be a prince charming or magical fairies that could turn my way of thinking about this day . I don't know how they can do it , and when I will get it .
Hey , a girl could only hope for the best aite? hehehe~

Well my day today sure is sucks ! Another point for the reason why I hated Valentine's day .

My little conscious or little angel in me (her name is Lala) told me :

" Whatever happens , happens . We can only plan , but in the end it is still ALLAH'S WILL who will decides it all . Chill and let it go , there's always a bright sunny tomorrow behind every teary yesterdays . "

Felt much better ! ;) yeahh ! ^__^
Hope you enjoyed my writing , lots of love people .