Sunday, June 12, 2011

Indah pada luaran tidak semestinya indah pada dalaman


kadang2 , kita tgk sseorang tuh nampak mcm Perfect jak kehidupannya .

" Indah pada luaran tidak semestinya indah pada dalaman . "

mendalam maksudnya nie . Ianya samada boleh digunakan untuk menggambarkan seseorang secara zahir , batin , mahupun secara fizikal dan mental .

contohnya mari kita lihat gambar perkahwinan Jimmy Shanley ;


nampak mcm sweet ja dorang dua kan ? mcm seolah2 tiada masalah yang berlaku antara mereka . Who would knew what happened to their marriage if Jimmy Shanley didn't make a confession about his marriage ? (click on the link to read about his confession)

Jimmy Shanley's case is just a little latest example yang boleh aku berikan .

Namun pada hakikatnya , setiap orang mempunyai kelebihan dan kelemahan yang terpaksa ditanggung oleh diri sendiri dan bertopengkan wajah bahagia untuk mengaburi pandangan manusia yang sudah semestinya tidak sempurna .

Setiap manusia mempunyai sejarah hitam tersendiri , dan terpulang kepada individu itu sendiri untuk memilih jalan samada untuk terus bangkit daripada sejarah hitam itu ? Atau terus hanyut dibuai arus perjalanan dunia .

So whenever you're feeling down and felt like giving up , always remember that Allah's there for you 24-7 ! Be strong :)

Aku selalu pegang kepada kata pepatah Cina yang berbunyi something like this :

" if you think you're at the lowest , there's always someone lower"

Maksudnya kesengsaraan hidup yang kita alami mungkin tidak seteruk orang lain yang mengalami bebanan hidup yang lebih hebat . Bersyukur atas dugaan hidup tersebut kerana ianya mungkin sebagai pengajaran untuk mematangkan kita .

Hentikan lah juga kutukan terhadap orang lain sebab kita sendiri belum tahu mana cacat celanya yang boleh membuatkan orang lain turut ikut untuk mengutuk kita pada masa yang akan datang nanti .

No comments:

Post a Comment