Monday, June 13, 2011

mengapa perpisahan yang kau pinta ?



*****

" seketika itu , sepi mencuit hati
hanya suara hujan seakan menyanyi
mendendangkan lagu syahdu ketika ku terpegun
merenung jauh gambarmu sayangku ... "

*****

" ... terkilan rasa ,
bila kata-katamu kau ucapkan padaku
membuatku terpaku
bersama-sama suratmu setelah ku baca kini
seolah ku berada dalam mimpi ... "

*****

" ... titisan demi titisan airmata ku jatuh berlinangan ,
ku genggam gambar mu dalam pelukkan mesra ,
tak mungkin dapat ku melupakan mu , sayang .. "

*****

" ... di dalam dunia ini tak mungkin dapat ku cari pengganti dirimu ,
mengapa perpisahan yang kau pinta ? "

*****

" ... janganlah kau lupa suatu ketika dulu ,
kita pernah bersama berjanji dan bercinta ,
kini nyata kau mungkiri setelah janjimu itu ,
di manakah letak kejujuranmu ? "

*****
(T__T)

sedih kan bunyinya ? wait till you hear the singer who sang this song . sebak ! ;(

lagu ini memberikan meaning yang sangat mendalam ketika dugaan hebat menampar jiwa raga ini (jiwang2x) ; dugaan itu adalah bila aku dan cinta hatiku putus hubungan ; tuh kata sopan lah , ayat standard dia, break ! ;(

Music fills my emotion , that is so true . Ini sebab , setiap kali aku mengalami kegembiraan , kedukaan dan mcm2 lagi emosi , aku akan menggunakan lagu yang aku dengar itu untuk menghadapi kehidupan .

Contohnya mcm lagu nie , bila aku break sekejap dengan cinta hati , mestilah hati tertanya2 samada dia akan ingat dengan kita atau x kan ? Walaupun suda bergelar break . Dan disaat aku tertanya2 akan perasaan si dia di sana , lagu ini pula kluar .

This is so rare right ? Sedangkan lagu ni sudah sangat2 lama , tpi tiba2 boleh keluar bila aku berada dalam persoalan yang kian terbuku di hati . Dengan hadirnya lagu ini , I know that he felt the same way as I did .

Part of the lyrics that touched me the most is "titisan demi titisan , airmata ku jatuh berlinangan , ku genggam gambarmu dalam pelukan mesra , tak mungkin dapat ku melupakanmu sayang "

Oh my goshhhh ! Just imagine a guy suffer like that for you , i just couldn't bare to see him suffer . Thats why I have the courage to look for him , walaupun aku akan mengalami risiko yang permintaan aku untuk pulang kembali kepadanya akan ditolak . In the end ... we're still together , and our relationship kept on getting better .

" Ya Allah , Engkau ja yang memahami mcmana perasaan aku masa tuh . Aku bersyukur dapat kembali dengan cintaku itu ; dan dengan keredhaanMU , restuilah hubungan kami , biar sampai akhir hayat sehinggalah ke Syurga . Jauhi hubungan kami daripada orang yang penuh hasad dengki , dan pelbagai tipu muslihat . Andainya mmg takdirMu untuk kami bjumpa dengan insan yg tidak diingini itu , tabahkan hati kami untuk melaluinya bersama-sama . Sesungguhnya Engkaulah tuhan yang maha pengasih , maha penyayang , maha memahami dan maha berkuasa. " Amin...

kepada pembaca yang disayangi , doakan juga agar jodoh kami berpanjangan ya ?
(^__^)


2 comments:

  1. sedih itu lagu! n amat sesuai utk kesdihan.. huhakk..

    ReplyDelete
  2. kann ? yang paling sedih , ayat2 dia tu.. huhu

    ReplyDelete